Astronomi Američke svemirske agencije (NASA) pronašli su masivnu crnu rupu koja je počela da utiče na rast celokupne galaksije u kojoj se nalazi.

Nazvana CID-947, novootkrivena super crna rupa ima masu 7 milijardi sunaca, a za njeno otkriće zaslužne su NASA-ina opservatorija Čandra, opservatorija V.M. Kek na Havajima i letelica XMM-Newton Evropske svemirske agencije.

Naučnici sada dovode u pitanje postojeći model formiranja galaksija. Naime, prema astronomima, veličina svih dosadašnjih masivnih crnih rupa meri se milionima sunaca, a ovo je prvi slučaj u kojem je reč o milijardama.

Istraživački tim je saoštio da je crna rupa formirana u ranim stadijumima razvoja univerzuma, pre oko 11.7 milijardi godina, odnosno 2 milijarde godina nakon Velikog praska.

Veličina crne rupe u proseku iznosi 0.2 do 0.5 procenta ukupne mase galaksije u kojoj se nalazi, dok CID-947 čini čak 10 odsto mase svoje galaksije i ‘proždire’ je neverovatnom brzinom. Ovo saznanje potvrdilo je prethodne izveštaje da crne rupe u univerzumu rastu izuzetno brzo.

Istraživanje je objavljeno u naučnom časopisu “Science”.

(B92)