Jeste li jedan od onih radnika koji ne mogu reći 'ne'? Ako jeste, sigurno ste zatrpani poslom, ali imate status osobe na koju se šefovi i kolege uvek mogu da se oslone.

Međutim, ako uvek govorite 'da' možete doći u situaciju da ćete uraditi ama baš sve za svoju karijeru, i to na štetu svog privatnog života. Aol Jobs donosi nekoliko saveta kako reći 'ne' u poslovnom okruženju, a da to ne ugrozi vaše radno mesto.

Izaberite oprezno situaciju

Ako u kancelariji vlada užurbana i stresna atmosfera, tada svakako nije vreme da kažete 'ne'. Međutim, u 'stabilnim' situacijama vaše odbijanje neće toliko odeknuti, pogotovo ako ste okruženi ljudima koji su takođe u mogućnosti da urade ono što šef traži od vas.

Naučite kako da kažete 'ne', a da ne izgovorite tu reč

Možda je šef zaboravio sve ostale zadatke kojima ste zatrpani. Umesto da kažete kako ne možete preuzeti još jedan projekt, kažite mu: 'Vidim da je taj projekt važan. Možemo li da sednemo na nekoliko minuta kako biste mi pomogli da odredim prioritete u radu? Želim biti siguran da sam fokusiran na najvažnije stvari'.

Predložite alternativno rešenje

Možda nemate dovoljno vremena za novi zadatak, ali možda možete izdvojiti vreme za rad na delu projekta. Ukoliko ste specijalizovani za određeno područje, predložite šefu da se posvetite upravo tome delu, u saradnji s drugim kolegom koji bi će preuzeti ostatak posla.

'Lupite šakom u sto', ali imajte zaista dobar razlog za to

Šta znači dobar razlog, zavisi od kompanije do kompanije. Ukoliko imate neodložnih porodičnih i društvenih obaveza (venčanje, promocija...), a novi projekt bi poremetio vaše planove, možda biste mogli šefu da objasnite da niste u stanju da pomognete. Pritom nemojte koristi izraz 'ne', nego pažljivo birajte reči i izrazite spremnost da pomognete u nekoj drugoj situaciji.

Izvor: poslovni.hr

 

Komentari

Pratite nas na FB!

Lajkujte Dnevni Magazin!
X Zatvori