Ako pokušavate da izgubite težinu, verovatno vam je neko spomenuo da će prva dva ili tri kilograma koja izgubite zapravo biti - voda. Saznajte šta je tačno višak vode u telu i kako ga zdravo izgubiti?

“Vodena težina” je obično odgovorna za naglo povećanje telesne težine, posebno kada se ujutru probudimo 1,5 kg teži nego proteklog dana. Kod zdravih pojedinaca, to se smatra normalnim. Nivoi telesnih tečnosti se prirodno menjaju, često zavisno od toga što smo jeli dan pre ili kako se menjaju nivoi hormona. 

Telo obično zadržava vodu kada: 

- jedemo previše soli. Telo koristi vodu za razređivanje unosa natrijuma. To znači da će telo zadržati vodu kako bi održalo ravnotežu natrijuma, pa se obično sledeći dan osećate naduto. 

- jedemo previše rafiniranih ugljenih hidrata u ishrani. Rafinirani ugljeni hidrati, poput testenine, mogu uticati na povećanje nivoa insulina u telu, što takođe izaziva neravnotežu natrijuma i podstiče zadržavanje vode. 

- dolazi do promene nivoa hormona. Sposobnost gubljenja vode smanjuje se kada se menjaju nivoi hormona u telu. To se posebno odnosi na one koji zadržavaju vodu kada se bliži menstruacija. 

- postoji niz zdravstvenih stanja koja mogu izazvati zadržavanje tečnosti. Sakupljanje tečnosti kao rezultat bolesnog srca, bubrega, jetre ili štitne žlezde ozbiljan je problem i zahteva medicinsku pomoć. Ako stalno otičete i skupljate tečnost, bez fluktuacija, odmah potražite pomoć. 

Srećom, s obzirom na to da je moguće predvideti šta će uzrokovati zadržavanje tečnosti, možete efikasno uticati na njen gubitak. Sledeće metode su efikasne u gubljenju viška tečnosti na siguran način: 

1. Ograničite unos soli. 
2. Jedite banane zbog kalijuma, koji pomaže da se smanji zadržavanje vode. 
3. Koristite ledene obloge kako biste smanjili zadržavanje vode u ekstremitetima. 
4. Koristite prirodne diuretike, koji potiču uklanjanje vode, kao što su brusnice. 
5. Pijte puno vode kako bi telo shvatilo da ne treba čuvati višak tečnosti. 
6. Uzimajte vitamine C i A, koji pomažu da se smanji zadržavanje vode. 
7. Nemojte sedeti s prekrštenim nogama, jer tako sprečavate cirkulaciju i možete oštetiti kapilare. 
8. Nemojte nositi usku odeću koja ograničava prirodno kretanje tečnosti u telu. 
9. Redovito vežbanje održava zdravlje krvnih sudova i podstiče izbacivanje viška tečnosti iz tela.

Sauna? Izbegavajte je. Sedenje u sauni gde se kroz znoj gube kilogrami može izazvati dehidraciju, a ona će dovesti do toga da telo želi da zadržava tečnosti. 

Često, jednostavne promene poput smanjenog unosa soli u ishrani mogu igrati značajnu ulogu u gubitku “vodene težine” za samo jedan dan. 

izvor i foto: magazin netstockimages/freedigitalphotos.net

 

Komentari

Pratite nas na FB!

Lajkujte Dnevni Magazin!
X Zatvori