Kako zaustaviti migrenu ishranom

Glavobolja je pratilac mnogih bolesti. Ali postoji jedna vrsta glavobolje, nepodnošljiva i iscrpljujuća. To je migrena. Poznat je svakom šestom stanovniku planete. Tipično, migrenski bol je lokalizovan na jednoj hemisferi mozga. Češće se migrene primećuju kod emocionalnih ljudi sa smanjenom otpornošću na stres.

UZROCI GLAVOBOLJE

Predispozicija za migrenu je zbog nasledstva, pola (žene su podložnije tome), pogrešnog načina života, psiho-emocionalne pozadine. Starost je takođe važna: lekari češće primećuju migrene kod mladih ljudi, počev od adolescencije, a do starosti bolest bledi.

Prehrana igra veliku ulogu u nastanku napada migrene. Dokazano je da je nedostatak niza elemenata u telu sposoban da izazove jake glavobolje 4 puta češće. "Dnevni Magazin" identifikovao je 4 grupe supstanci čiji nedostatak doprinosi nastanku migrene.

NEDOSTATAK OVIH STVARI VODI DO GLAVOBOLJE

  1. Folna kiselina i vitamin B12
    Ljudi koji nemaju dovoljno ovih supstanci skloni su prekomernoj razdražljivosti i odsutnosti. Takođe su skloniji stresu. Zanimljivo je da često pokušavamo da ublažimo glavobolju lekovima koji sadrže aspirin. A ova supstanca samo smanjuje sadržaj folne kiseline i vitamina B12 u telu.Spanać je šampion u sadržaju folne kiseline, njime su bogati i brokoli, šparoge, avokado, cvekla, šargarepa, bundeva. Vitamina B12 ima u izobilju u pilećim jajima.
  2. Bakar i gvožđe
    Nedostatak bakra i gvožđa češći je kod žena i vodi direktnim putem do anemije, hipotenzije, migrene i depresije. Pasulj, orasi, kozji sir, avokado bogati su bakrom... A redovnim konzumiranjem bilja, zelene salate, semena, jetre i morskih algi napunit ćete zalihe gvožđa.
  3. Vitamin B6
    Nedostatak vitamina B6 (piridoksina) jedan je od glavnih faktora nastanka vaskularnih bolesti. Obiluje ga pasuljem, jetrom, svežim povrćem i žitaricama. Oslonite se na ovu hranu ako želite da mozak, živci, srce i krvni sudovi budu zdravi.
  4. Vitamin D
    Vitamin D se prirodno proizvodi u našem telu pod sunčevim zracima. A zimi ga možete dobiti iz hrane. Jaja, pasulj, jetra, morski plodovi, mlečni proizvodi obiluju ovim važnim metaboličkim elementom.

Odgovarajuća ishrana, sport, šetnja na svežem vazduhu mogu značajno smanjiti učestalost i intenzitet migrene.

Nadamo se da će ovaj članak pomoći vama i vašim prijateljima da zaboravite na glavobolju! Budite nam zdravi!

Migrenu možete zuastaviti i biljnom tinkturom koju možete sami napraviti. Pročitajte ovde kako se sprema.

LIKE LIKE LIKE -> Pratite nas na FACEBOOK-U!

Sviđa ti se? Podeli sa prijateljima!