Nutricionisti su grešili! Nova studija kaže da jedete šta god hoćete - bićete zdraviji

Nutricionisti su grešili! Nova studija kaže da jedete šta god hoćete - bićete zdraviji

Amerikanci su nedavno usvojili promene svojih zvaničnih prehrambenih smernica, revidirajući spisak namirnica koje su više od 50 godina klasifikovali kao zdrave. Oni sada tvrde da hrana za koju se ranije smatralo da je zdrava dovodi do dijabetesa. To sugeriše da bi trebalo više da verujete svom telu, a ne da ludo sledite preporuke nutricionista.

Ako jedete samo zdravu hranu, a jutro započnete proteinskim omletom bez soli, a završite kuvanim pilećim grudima, imam loše vesti za vas. Suočavate se sa mnogim različitim bolestima: gojaznošću, bolestima srca i dijabetesom. I rizikujete mnogo više od onih koji vole da ujutru popiju šolju jake kafe i pojedu odrezak.

ISTINA O DOBROJ DIJETI

Nedavno su u Sjedinjenim Državama objavljene nove smernice o ishrani i na njima se dalje grade prehrambene smernice u drugim zemljama.

„Već dve generacije Amerikanci jedu u skladu sa prehrambenim smernicama, čija suština nije potvrđena kliničkim studijama“, komentarisali su ove promene, bez izuzetka, svi glavni mediji, kao i časopisi o zdravlju i zdravom načinu života.

Šta se promenilo?

Što je najvažnije, iscrpljena je preporuka da držite ishranu sa malo masnoća. Nova verzija dokumenta navodi da holesterol u hrani nema nikakve veze sa holesterolom u krvi. To znači da smo 50 godina izbegavali hranu koju nismo morali.

Promena prehrambenih smernica uticaće na svako područje života, od školskog programa doručka do saveta kliničkih nutricionista.

Zašto smo bili primorani da masno meso klasifikujemo kao nezdravu hranu?

Kako piše Nev Iork Times, prehrambena industrija igra veliku ulogu u tome, jer je decenijama bila profitabilna prodajući proizvode sa smanjenom masnoćom.

Ali glavni razlog ostaje što su se prethodne preporuke zasnivale na vrlo slabim dokazima: studijama posmatračke, epidemiološke prirode, koje pokazuju samo neku vrstu veze, povezanosti, ali ne i uzročno-posledičnu vezu između pojava.

Činjenica da godinama ograničavamo unos masnih kiselina u ishrani može ozbiljno naštetiti našem zdravlju. Kada smanjimo masnoću, automatski se povećava unos ugljenih hidrata kojih obiluje žitaricama, povrćem i drugom prethodno zdravom hranom. Tokom poslednjih 50 godina, količina konzumiranih masti smanjila se za 25%, dok se potrošnja ugljenih hidrata povećala za 30%.

Prema nedavnim studijama, jedenje na ovaj način povećava rizik od gojaznosti, dijabetesa i srčanih bolesti znatno više od dijete koja sadrži masti.

Odbor koji trenutno formira nove savete o ishrani predlaže uklanjanje nemasnog mesa sa liste preporučenih namirnica za zdravu ishranu i uklanjanje preporuka za smanjenje crvenog i prerađenog mesa. Konkretno, nemasno meso biće u potpunosti isključeno iz školskih doručaka.

Sve ovo potvrđuje istinu da morate više da verujete svom telu i da jedete ono što vaše telo trenutno želi. Još bolje, vratite se staroj dobroj prehrani naših predaka: manje žitarica, šećera, više životinjske hrane - mesa, putera, nemasnih mlečnih proizvoda.

Recite prijateljima istinu o zdravoj hrani!

LIKE LIKE LIKE -> Pratite nas na FACEBOOK-U!

Sviđa ti se? Podeli sa prijateljima!