Pažnja! Ovo nikad nemojte raditi nakon jela!

Pažnja! Ovo nikad nemojte raditi nakon jela!

Svako ima stotinu navika koje su nam usađene u mozak. Ali, na žalost, mnogi od njih jesu ili mogu da dovedu do toga da se osećamo loše. Ispostavilo se da na ljudsko zdravlje utiče ne samo ono što jede, već i ono što radi nakon jela. Naš probavni sistem je veoma osetljiv i mora se shvatiti ozbiljno.

"Dnevni Magazin" pripremio je za vas koristan izbor saveta koji su sastavljeni na osnovu medicinskih istraživanja. Otkrijte šta može negativno uticati na vaše zdravlje i prestanite to raditi. Brinite o svom zdravlju!

ŠTA NE SMETE RADITI ODMAH NAKON JELA

  1. NE: Šetnja
    Mnogi od nas veruju da je dobro prošetati nakon obilnog obroka, ali to nije u potpunosti tačno. Šetnja nakon obroka može prouzrokovati refluks kiseline i probavne smetnje.
    Planinarenje je odličan način sagorevanja kalorija. Ali lekari preporučuju da to rade ne pre 15-20 minuta nakon jedenja.
  2. NE: Voće
    Postoji mišljenje da voće treba jesti kao desert odmah nakon obroka. Ali zapravo ono nije tačno.
    Voće pojedeno nakon glavnog obroka dolazi u kontakt sa njim i počinje da fermentira i kiseli. Ovo remeti normalan proces varenja. Bolje ih je jesti jedan sat pre obroka ili najmanje 2 sata posle.
  3. NE: Čaj
    Lekari savetuju da se čaj ne pije posle jela, jer sadrži kiseline koje vezuju gvožđe, sprečavajući njegovo apsorpciju. Kada pijemo ovo piće sa hranom, iz hrane ne dobijamo potrebnu količinu gvožđa.
    Zbog toga je idealno vreme za čaj najmanje jedan sat nakon jela.
  4. NE: Spavanje nakon jela
    Većina nas voli da ide u krevet odmah nakon jela, ali ova navika je loša. U ležećem položaju, mala količina digestivnih sokova teče nazad iz želuca u jednjak.
    Zbog toga neki ljudi imaju žgaravicu kada legnu u krevet odmah nakon obroka. Da biste izbegli ovaj problem, idite u krevet najmanje dva sata nakon jela.
  5. NE: Kupanje
    Kupanje u toploj vodi povećava protok krvi u udovima i na celoj površini tela. Shodno tome, smanjuje se protok krvi u predelu stomaka. Vodite procedure za vodu najmanje pola sata ili sat nakon jela.
  6. NE: Pušenje
    Pušenje nakon obroka uzrokuje simptome sindroma iritabilnog creva. Takođe negativno utiče na mišiće debelog creva, koji su odgovorni za završnu fazu procesa varenja.

ŠTA TREBA RADITI ODMAH NAKON JELA

  1. DA: Topla voda
    Za pravilno varenje hrane u prvih sat vremena nakon jela, telu su potrebne energija i toplota. Zbog toga je poželjno ne jesti hladna jela odmah nakon glavnog obroka, na primer sladoled. Najbolje je popiti par gutljaja tople vode.
  2. DA: Razgovor sa voljenima
    Izbegavajte naporne fizičke i mentalne aktivnosti za pravilan protok krvi i varenje. Najbolje je vreme nakon obroka provesti u prijatnoj komunikaciji sa voljenima bez ikakvih sporova i svađa.
  3. DA: Široka odeća i kaiš
    Da biste sprečili gastroezofagealnu refluksnu bolest, izbegavajte nošenje uske odeće ili uskih kaiševa koji vrše pritisak na stomak.

Nadamo se da ćete ove preporuke uzeti u obzir i brinuti o svom digestivnom sistemu.

Podelite ova pravila sa prijateljima kako biste im pomogli da vode zdraviji način života!

LIKE LIKE LIKE -> Pratite nas na FACEBOOK-U!

Sviđa ti se? Podeli sa prijateljima!