Za sve koji ne doručkuju: Preskakanje doručka pokreće korisne procese

Za sve koji ne doručkuju: Preskakanje doručka pokreće korisne procese

Reklame, TV emisije i filmovi neprestano nam prikazuju sliku srećne porodice koja jede doručak sa žitaricama, ovsenom kašom ili jede hrskavi tost. I na svakom koraku nam se govori o prednostima doručka, oni kažu da ne možemo živeti bez njega. Ali da li je to istina?

Uredništvo „Dnevni Magazin“ danas će vam reći o prednostima preskakanja doručka za Vaše telo.

PRAVI DORUČAK ZA MRŠANJE

Nutricionisti i naučnici već dugo govore o prednostima isprekidanog posta. Preskakanje doručka jedan je od načina za stupanje u mali štrajk glađu koji je potpuno bezbolan za telo. Zajedno sa snom dobijamo 12-16 sati bez hrane, što se ne oseća toliko.

Ovaj kratak period posta pokreće proizvodnju hormona kortizola. Mislimo da je ovo hormon stresa, ali je takođe odgovoran za naše cirkadijske ritmove i buđenje. Kortizol pomaže telu da obrađuje masti i glukozu kako bi dobilo potrebnu energiju. Kada su kortizol i insulin istovremeno na vrhuncu (nakon obilnog doručka sa ugljenim hidratima), efekat sagorevanja masti se neutrališe.

Stoga je mnogo lakše izgubiti kilograme ako preskočite doručak. I ovo je samo jedna od prednosti, postoji čitav spisak. Hajde da ih pogledamo.

KORISTI PRESKAKANJA DORUČKA

  1. Mozak će raditi bolje
    Veruje se da bez hrane ujutru čovek neće moći da se koncentriše, a mentalna aktivnost će biti usporena. Međutim, to uopšte nije slučaj: glad povećava mentalnu oštrinu i ubrzava reakcije. Odbijanje ovsene kaše za doručak ne osuđuje vas na letargiju, već tera vaš mozak da se probudi i efikasnije reaguje.
  2. Lakše je dijeti
    Pored toga što vam preskočeni doručci mogu pomoći da izgubite kilograme, oni takođe olakšavaju ishranu. Ovo važi za one koji broje kalorije. Ako na raspolaganju imate 2.000 kalorija i tri obroka, tada ćete dobiti 666 kalorija po obroku. Slažete se, broj nije najveći. Stoga su velike šanse da ćete želeti da jedete između obroka.
    Ako preskočite doručak, imaćete dva obroka, ali celih 1.000 kalorija. Tako ćete biti siti i nećete posezati za kolačićima između ručka i večere. Vredi vredeti jutarnju glad.
  3. Osećaj gladi će nestati
    U stvari, osećaj gladi ujutro je zasluga hormona. Postoji hormon nazvan grelin, koji reguliše učestalost unosa hrane. To nam signalizira glad kada smo navikli da jedemo. Ako stalno idete bez doručka, onda ćete ujutro prestati da osećate glad. To je samo stvar navike.
  4. Niži nivo holesterola
    Holesterol je glavni neprijatelj našeg zdravlja. Masna hrana povećava nivo lipida u krvi, što povlači za sobom rizik od kardiovaskularnih bolesti. Povremeni post može pomoći u sprečavanju ovoga ponovnom izgradnjom načina na koji telo koristi masnoću. Preskakanje doručka povećaće potrošnju masnih ćelija, čineći ih glavnim izvorom energije i zamenjujući glukozu.
    Preskakanje doručka poboljšava vaše zdravlje. Nivo holesterola je spušten, što znači da sprečavate razvoj mnogih bolesti.
  5. Vaša mladost je zagarantovana
    Isprekidan post vam omogućava održavanje mladosti dugi niz godina. Činjenica je da telo sa godinama počinje da sintetiše hormon rasta u manjoj količini, pa se mišićna masa isušuje, a kosti postaju krhke. Odbijanje doručka omogućiće povećanje prirodnog hormona rasta, što znači da ćete u starosti biti energični i zdravi.

Lekari, nutricionisti i treneri imaju previše toplih osećanja prema doručku. Ali ne morate slediti njihov primer. Pokušajte da preskočite doručak ili bar zamenite ugljene hidrate proteinima u jutarnjem meniju. Možda vam se i svidi!

Šta mislite da li se isplati doručak? Podelite svoje mišljenje u komentarima!

LIKE LIKE LIKE -> Pratite nas na FACEBOOK-U!

Sviđa ti se? Podeli sa prijateljima!