Brižni roditelji nikada neće pustiti svoje dete kasno u krevet! Ovo je veoma opasno za decu!

Brižni roditelji nikada neće pustiti svoje dete kasno u krevet! Ovo je veoma opasno za decu!

Spavanje je fiziološka potreba za bilo koju osobu. Za decu je san izuzetno koristan ali često cela porodica pati od lošeg sna dece.

Kada deca treba da idu na spavanje?

Problem je u tome što je sve teže i teže staviti decu u krevet u pravo vreme. Ona se praktično nikada ne rastaju sa pametnim telefonima, tabletima i računarima, očarana beskrajnim svetom zabave. Treperenje ovih uređaja šalje signal mozgu da nije vreme za spavanje, a dete je i dalje budno, umesto da zaspi i dobije snagu za sledeći dan.

Naučna istraživanja jasno pokazuju da deca koja kasno zaspe postaju razdražljiva i anksiozna, teško se koncentrišu na nešto, imaju poteškoće sa učenjem i postaju nervozna.

To nije jedini razlog zašto je toliko važno da deca ide na spavanje na vreme. U detinjstvu, telo se brzo razvija. Ovo se odnosi ne samo na fizički, već i na psihološki rast. U prvim godinama života dete usvaja ogromnu količinu informacija i stiče nove veštine brzinom van domašaja odraslih. A to je posledica hormona rasta koji se stvara u telu 2-3 sata nakon što zaspi i deluje uglavnom noću.

Najbolje vreme za oslobađanje ovog hormona je ponoć. Stoga, ako dete krene u krevet kasnije od 21h, proizvodnja hormona se prekida u njegovom telu i smanjuje se vreme tokom kojeg hormon jednostavno nema vremena da izvrši svoju funkciju.

Ovo može dovesti do smanjenja fizičke aktivnosti deteta ili, obrnuto, do hiperaktivnosti, jer je psihološka stabilnost narušena. Takođe, kasno spavanje negativno utiče na razvoj detetove inteligencije. Stoga, rastući organizam mora da se odmara noću, a cela porodica mora to da čini zajedno sa detetom!

10 PRAVILA za pravilan san deteta

  1. Postavite prioritete
    Dete ne bi trebalo da spava po cenu nesanice mame i tate. Zlatni san za decu zdrav je i sladak san za sve članove porodice!
  2. Napravite pravilan rasporedu spavanja
    Obrazac spavanja u porodici formira se u zavisnosti od toga kada je pogodno spavati ne samo za dete, već i za celu porodicu. Uostalom, detetu je najviše potreban dobar san, ali i zdravi roditelji. Odredite zajedno kada se u vašoj porodici pale lampice i strogo sledite odluku koju ste doneli!
  3. Odlučite gde da spavate i sa kim
    Naravno, pitanje "Da li dete treba spavati sa roditeljima ili odvojeno?" vrlo individualan. Ali najbolje od svega je da će dete spavati u svom krevetiću i po mogućnosti u svojoj sobi. I mama i tata će spavati pod istim pokrivačem. Kada mama i tata spavaju pod istim pokrivačem, to je garancija za sreću i dugoročno blagostanje svih članova porodice!
  4. Ne bojte se probuditi spavača
    Ako beba tokom dana spava duže vreme, a noću ne može zaspati, ne dopustite mu da spava tokom dana - probudite spavača!
  5. Optimizujte hranjenje
    Ako vaše dete bude pospano nakon jela, pobrinite se da sinoćnja hrana bude najzadovoljnija i gusta.
  6. Naporan dan
    Neka svaki dan vašeg deteta bude intenzivan i fizički i emocionalno, ali bez ekscesa, ali skladno.
  7. Razmislite o vazduhu u spavaćoj sobi
    Optimalna temperatura u prostoriji bi trebalo da bude 18-21°C, a vlažnost vazduha između 50-70%.
  8. Iskoristite mogućnosti kupanja
    Hladna kupka pre spavanja - šta može biti bolje!
  9. Priprema kreveta
    Glatki, gusti i čvrsti dušek, prirodna posteljina, a ako je vaše detemlađe od tri godine, onda možete i bez jastuka.
  10. Vodite računa o kvalitetnoj peleni
    Za najmanje je veoma važna kvalitetna pelena, na njoj ne treba štedeti!

Saznajte više korisnih informacija o zdravom snu za čitavu porodicu iz preporuka dr Komarovskog.

Zdrav san deteta je garancija sreće i dobre mikroklime u celoj porodici!

Ako vam je ovaj članak bio koristan, podelite ga sa drugima, neka što više roditelja nauči ove trikove.

Sviđa ti se? Podeli sa prijateljima!