Kako odabrati udobne cipele

U ženskom ormaru nikad nema mnogo cipela, a njen izbor je vruća tema za žene svih starosnih grupa. Modna industrija ubeđuje žene da umerenu potpeticu zamene za sandale na petu ili sandale na platformi, a od muškaraca se traži da napuste moderne ortopedske sandale sa uloškom u korist modernih patika. Ali da li su je ovakva obuća zdrava?

Noga prima moderan udarac! Moguće je i neophodno olakšati joj zadatak izborom visokokvalitetnih, i što je najvažnije, udobnih cipela. "Dnevni Magazin" će vam reći koje cipele odabrati za ženu, a koje je bolje odbiti (ili nositi, ali umereno) kako biste zaštitili stopala i kičmu od nepopravljivog.

KAKO ODABRATI PRAVU OBUĆU

Pogrešan pristup izboru cipela svom srećnom vlasniku obećava ne samo plikove i pokvareno raspoloženje, već i mnogo ozbiljnije probleme - bolesti kičme, zglobova, bolesti ligamenata i probleme sa cirkulacijom. Koje su najštetnije cipele? Ovo se može nositi, bez sumnje, ali ne prečesto!

  1. Previsoka potpetica
    Da bi noge bile zdrave, a kičma ravna, peta treba da bude glavno opterećenje prilikom hodanja. Cipele na visoku potpeticu, iako lepe, prokleto su loše za ženske noge!
    Težište tokom hodanja prebacuje se na prste, osnova velikog palca se poravnava, kost počinje da raste, javljaju se ravna stopala i nepodnošljivi bol. Naš savet: siđite dole! Što je niža peta, to se stopalo oseća prirodnije. Idealna je stabilna peta ne veća od 5 cm.
  2. Ravan đon
    Bilo koja od krajnosti je jak stres na stopalima i kičmi. Cipele sa ravnim i tankim đonom nisu ništa manje štetne od visokih potpetica! Omiljeni par balerinki male brzine ili ultramoderne gladijatorske sandale lišeni su amortizera.
    Svakodnevno nošenje takvih cipela opterećeno je katastrofalnim posledicama: formiraju se potpetice, skraćuje se Ahilova tetiva, luk stopala je deformisan. Ortopedi su uvereni da se čak i hod ljubavnika sa ravnim potplatom menja - postaje mešanje poput starca.
  3. Platforma
    Obično se tokom hodanja noga kotrlja od pete do pete, ali u cipelama na platformi žena se kreće poput robota - bez prirodnog kotrljanja. U ovom slučaju mišići stopala ne rade, a mišići potkolenice, naprotiv, doživljavaju prekomerno opterećenje.
    Ovo prvo dovodi do deformacije stopala, a zatim do poremećaja celokupnog mišićno-skeletnog sistema. Izuzetno je opasno hodati bez posebne veštine u takvim cipelama (kao i u cipelama sa visokom potpeticom): postoji rizik od izvrtanja stopala i kidanja tetive.
  4. Uska cipela
    Najlepše i najelegantnije cipele na tržištu, naravno italijanske! Ali Italijani, za razliku od naših žena, imaju vrlo usko stopalo. Neprestano hodanje u cipelama nevelike veličine deformiše nogu, pojavljuje se nesrećna kost, a prsti na nogama su savijeni.
    Pored toga, snabdevanje krvlju je poremećeno, nervi su stisnuti i javlja se sindrom hroničnog bola. Mišići prstiju su u stalnoj napetosti i teško se mogu vratiti u svoj normalan položaj čak i nakon skidanja cipela.
  5. Papuče
    Japanke se mogu i trebaju nositi na plaži i pored bazena, ali nikada u gradu! Pokušajte da hodate u njima ne više od 1. sata dnevno, jer takve cipele nisu predviđene za ozbiljno opterećenje. Opterećenje na stopala i kolena, kada nosite papuče, značajno se povećava.
    Svaki korak prati udarac u pete, na njima se pojavljuju pukotine, često praćeno infekcijom, dolazi do zapaljenog procesa. Inače, japanke su potpuno kontraindikovane za decu.
  6. Patike
    Ko nema omiljeni par patika u svom ormaru! Naravno, postoje modeli koji su apsolutno bezopasni, napravljeni prema svim standardima. Ali postoje i sportske cipele koje se sigurno mogu nazvati štetnim. Uzmimo, na primer, patike: ravni đon i tanka potpetica ne dozvoljavaju da se nose duže od 2 sata dnevno bez štete po zdravlje.

KAKO ODABRATI PRAVE CIPELE

  1. Kupite cipele koje najbolje odgovaraju vašem stopalu.
  2. Obratite pažnju na svojstva amortizacije - mekoće đona cipela.
  3. Napravljen od kože, uložak će zaštititi stopala od iritacije i bolnih plikova.
  4. Ako pronađete klasične cipele koje savršeno pristaju nozi, ne štedite i zgrabite dva para odjednom! Ovo će vam trajati više od godinu dana.
  5. Izaberite cipele koje odgovaraju vašem većem stopalu. Da, većina ljudi ima jedno stopalo malo veće od drugog.

Štetne cipele su u ormaru svake žene, jer želite da paradirate u baletankama i pokažete vitke noge dok hodate u visokim potpeticama! Kad ih već sve nosimo, trudimo se bar kratko i često sednemo kad možemo.

Ne zaboravite da naš koristan članak podelite sa prijateljima. A ako osećate stalni umor u prednjem delu stopala, peckanje u predelu tabana, bol, otok i crvenilo oko zglobova velikih prstiju - odmah se obratite ortopedu!

LIKE LIKE LIKE -> Pratite nas na FACEBOOK-U!

Sviđa ti se? Podeli sa prijateljima!